17 oktober 2013

Saqers begravning hålls i stillhet.
För familjen,
för de närmaste vännerna.

Om du vill -

Leta fram ett av alla hans unika inlägg. Läs, begrunda, låt dig
återigen beröras.

Ta av dig skorna och gå ut.
Vandra en vanlig men alldeles ovanlig oktoberdag år 2013,
var helst du befinner dig.
Möter du någon annan barfotavarelse, tänk stillsamt -
Där går någon som också förstod och älskade Saqer
jag är inte ensam.
Le.
Tro mig, världen är full av hans omsorg.

Vi sörjer honom. Vi sörjer honom så.

8 kommentarer:

  1. Saqers begravning?
    Så fint skrivet!

    SvaraRadera
  2. En fin idé. Skall göra den till min idag. Och tänker på er som är på begravningen.

    SvaraRadera
  3. Det ska jag göra. Skickar varma tankar.

    SvaraRadera
  4. Jag öndkar jag hade haft den tid som jag ville ge en text till Saqer. Nu vill jag ändå berätta att jag satt en hel natt ich läste hans kommentarer till mina texter. Så omsorgsfulla, så trösterika, så spetsfyndiga. Jag saknar nåhon jag aldrig träffat. Tack ich kram till Saqer

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Iris, tänk att sakna någon jag aldrig träffat, eller ens haft kontakt med annat än genom text och blogg. Är gladöver bekantskapen som blev alltför kort och flyktig och oändligt sorgsen över att den måste ta slut. Varma tankar till er.

    SvaraRadera
  6. Jag saknar honom oxå, hade så gärna velat se honom, få prata med honom. Gråter o tänker på Dig, på honom...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack kära Y,
    För att du gav honom texten. Mina tankar - varma tankar - går till dig.

    SvaraRadera